Wyjątkowo pomocne okazują się wtedy małe gadżety, którymi możemy nagrodzić pacjenta
za odbytą wizytę. Z pomocą przychodzi oferta pod hasłem “Dzielny Pacjent”, którą oferuje w sklep online DentalTree , gdzie nietrudno wybrać coś, co spodoba się najmłodszym.
Przy wyborze odpowiednich upominków należy kierować zwrócić uwagę na kilka drobnych,
aczkolwiek ważnych, szczegółów:
- płeć nagradzanego dziecka – oferta znajdująca się w sklepach online, które zajmują oferują materiały dla stomatologów jest na tyle bogata, że łatwo przyprawi o kolorowy zawrót głowy, dlatego warto zwrócić uwagę na rozróżnienie gadżetów względem płci
- wiek – potocznie nazywani najmłodszymi pacjentami są przecież w różnych kategoriach wiekowych, od przedszkolaków po dzieci kończące podstawówkę; istnieją gadżety i prezenty, które spodobają się każdemu bez względu na wiek, jednak brelok do kluczy nie zadowoli czterolatka, a mała spinka do włosów, utrzymana w stylistyce księżniczki, dziecka w wieku lat 11.
Nagradzanie dzieci to skuteczna metoda, aby przekonać je, że wizyta w gabinecie
stomatologicznym nie musi oznaczać tylko i wyłącznie nieprzyjemnych doświadczeń, ale
może kojarzyć się także z przyjemnościami. Ograniczenie stresu będzie wiązało się bezpośrednio z mniej problematycznym przeprowadzeniem zabiegu. Pacjent przestanie się wiercić i kręcić na fotelu, jeśli będzie miał świadomość, że będąc grzecznym i spokojnym, może liczyć na ciekawą nagrodę wręczoną pod koniec wizyty.